Бібліотечна сторінка

Як робити читацький щоденник для школяра?

як робити читацький щоденник для школяра?
Вам знадобиться
  • Інтернет
  • Журнал (велика зошит)
  • Перелік книг за шкільною програмою
  • Список книг для школярів
Інструкція
  • . 1
    З кожним роком школярі читають все менше і менше. Це швидше за все пов’язано з розвитком технологій та інтернету. Адже комп’ютерні ігри, інтернет сайти більше втягують дітей та підлітків ніж книга. І те, що в школі вимагають читати не дає потрібного ефекту. Швидше за все, це має зворотний ефект — діти відштовхують те, до чого їх примушують. Саме для того, щоб дитина захотів і навіть сам ініціював читання, потрібно йому в цьому допомогти. Тут буде корисною така річ, як читацький щоденник. При його допомозі дитина буде знати перелік тих книг, які йому потрібно прочитати. А також це інструмент для того, щоб записувати інформацію про книгу, автора, цікаві факти про твір та іншого, що стосується того чи іншого роману. Але як зробити так, щоб дитина прийняла цю ініціативу?
  • . 2
    Зробити це не так просто, але можливо. Потрібно на самому початку, при виникненні ідеї про те, як зробити читацький щоденник, залучити до цього процесу самого школяра. Таким чином, щоб він побачив цінність у цьому, тільки так можна буде досягти потрібного ефекту і дитина сама ініціюватиме читання. Отже, перше, що потрібно для читацького щоденника — це перелік книг для відповідної вікової категорії. Такий список можна попросити в учителя, або знайти в інтернеті. Найкраще, попросити самої дитини, щоб він зайнявся цим питанням, а дорослому просто проконтролювати і якщо потрібно — допомогти. У такому випадку це буде обопільний процес, в якому будуть зацікавлені і мама або тато і школяр. Дуже важливо, поговорити з учителем літератури, щоб він теж сприяв створенню такого інструменту.
  • . 3
    Коли вже є в наявності список програмної шкільної літератури, туди потрібно додати книги з так званого списку факультативних творів для читання. Зазвичай, дітям це дуже цікаво і вони з задоволенням читають небудь нове. Треба брати з розрахунку одна додаткова книга на місяць протягом навчального року і дві-три — на час канікул. Виходить, порядку, двадцяти книг на рік. Після того, як визначені книги, які увійдуть до майбутнього щоденник, можна приступити безпосередньо до формування самого журналу. Для цього потрібно зробити його з великою зошити. Тут теж головним творцем потрібно зробити самого читача. Варто дати дитині повне право вибору: починаючи від вибору самої зошити, закінчуючи тим, як її оформляти. Сюди входить і те, як писати, ніж писати, які використовувати ручки або олівці.
  • . 4
    Але дорослим потрібно направляти сам процес, щоб цей щоденник був функціональним, ефективним і чітко структурованим. Адже в майбутньому — це стане робочою програмою школяра і можливо навіть через багато років він буде використовувати його для того, щоб нагадати собі про зміст того чи іншого твору. На початку щоденника потрібно написати список книг в тому порядку, в якому дитина буде його читати. Якщо по-ходу року він захоче змінити цей порядок, нічого в цьому страшного немає, нехай. Але головне, щоб він читав усі ті книги, які присутні в списку. Далі, потрібно зробити в зошиті таблиці на кожній сторінці, щоб в неї можна було записувати інформацію про книгу. Найкраще, якщо виділяти для окремого твору одну сторінку. Можна вести нумерацію відповідно до цифрами в переліку літератури.
  • . 5
    Після того, як школяр прочитав книгу, потрібно записати назву твору, його автора, рік написання. Сама таблиця повинна складатися з таких стовпців: короткий зміст книги (опис), цитати, афоризми з твору, інформація та цікаві факти про автора. При цьому, потрібно попросити дитину таким чином писати рецензію, щоб було видно, що він читав цей твір, щоб батьки могли упевнитися в цьому, всього лише прочитавши запис у щоденнику. Для цього, варто залучити його в це, донести, що такий підхід буде корисний і для нього самого. Це досить просто зробити, пояснивши, що це дасть перевагу перед іншими учнями, коли потрібно буде готуватися до уроку літератури, або писати твір. Можна також, при бажанні дитини, робити малюнки до прочитану книгу.
  • . 6
    Є ще один спосіб, як робити читацький щоденник. Він підійде для тих дітей, які звикли робити все в інтернеті і їх складно залучити вести паперовий журнал. Для цього потрібно завести разом з школярем блог або зареєструвати її в соціальній мережі для читачів. Такі не складно знайти, ввівши інформацію в пошуковій системі. Перевагою такого способу може бути те, що вся інформація завжди в інтернеті і її можна подивитися, почитати і проконтролювати на будь-якому комп’ютері або іншому пристрої, де є інтернет. Це найбільше підійде тим батькам, які постійно зайняті на роботі або часто їздять у відрядження. Також це буде цікаво самому підлітку, коли читання книг перетинається з інтернет технологіями, що є одним з аргументів для молоді.
  • . 7
    Який би із способів не обрали батьки, найголовніше в цьому те, щоб дитина насправді почав або продовжував читати книги. І, що дуже важливо, сприймав інформацію з них свідомо, робив висновки, розумів ту інформацію, яку хотів донести автор. Якраз цього добре сприяє ведення читацького щоденника і оброблення прочитаної інформації.

Пам’ятка читачеві
Люба дитино! До тебе це слово!
Перед тобою — скарбниця чудова,
Мудрих порад невичерпне джерельце,
Книгу люби i душею, i серцем.

Не гоже бруд заносити в науку —
Простягуй книзi ляше чистi руки.

Якщо ти хочеш книгу всю читати,
Не змушуй сторiнки в нiй випадати,
Вiдтак книжки не слiд перегинати.

Друг твiй — книга — буде гарним,
І новеньким, i охайним,
А для цього будь уважним,
Не забувай речей в нiй зайвих.

Краще витрати хвилину,
Та вiзьмися й до путя
Попiдклеюй всi сторiнки,
Книзi дай нове життя!

Вiзерунчасту закладку
Книзi подаруй на згадку.
Ще й обкладинку вдягни,
Життя книзi збережи!
Єдині вимоги до учнів щодо використання та збереження підручників:

• пам’ятай, що бережливе ставлення до книги - завдання державної ваги;
• одержавши пiдручник, обгорни його;
• слідкуй за чистотою книги, не читай під час їжi, не бери брудними руками;
• не загортай сторiнок, а користуйся закладкою;
• не роби на сторiнках пiдручника помiток, записiв тощо;
• не клади в книгу олiвцi, iншi товстi предмети: вiд цього рветься палiтурка;
• читаючи пiдручник, не згортай його палiтурками одна до одної: від цього сторiнки пiдручника розпадаються;
• слiдкуй за станом книги, своєчасно ремонтуй її;
• пам’ятай: пiдручник повинен служити учням не менше 5 рокiв i бути чистим, цiлим;
• у кiнцi навчального року своєчасно повертай підручник своїй рiднiй школi тiльки у вiдмінному станi, бо на нього чекають твої молодшi товаришi;
• бережи свого вiрного, мудрого друга - книгу!


Заповіді читача

1. Пам’ятай, що читання - одна з найважливiших, найпотрiбнiших, найсерйознiших робiт, не «мiж іншим».
2. Навчися користуватися змiстом.
З. Хоча б одну з читаних тобою останнiм часом книг читай iз закладкою, повертайся iнодi до прочитаного.
4. Не залишай книгу недочитаною без серйозних причин.
5. Закриваючи книгу (навiть прочитавши тiльки частину її), подумай, що запам’яталося, схвилювало, налякало, утiшило, вразило, здивувало.
6. Постарайся самостійно розiбратися у всьому, пояснення незрозумілих слiв шукай у тлумачних словниках.
7. Книга добре i надовго запам’ятовується, якщо її змiст розповiсти друговi, батькам.
Із скарбнички мудрої книги

·      Книга – друг школяра.
·      Книги читати – багато знати.
·      З книгою дружити – у добрі і щасті жити.
·      Хто багато читає – той багато знає.
·      Книга вчить, як на світі жить.
·      Книга допоможе у труді, виручить   у біді
·      У Землі супутник – Місяць, у людини - книга.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...